Kokemuksia Tindrasta 2023

28.12.2023

"Vuokrasimme Tindra-veneen viikoksi elokuussa 2023. Saavuimme lentokoneella Splitin lentokentälle, jonka läheisyydestä otimme taksiveneen Bracin saarelle, Milnaan. Matka kesti vähän yli puoli tuntia, se oli elämys.

Kun saimme Tindra-veneen lastattua ruoilla ja juomilla, lähdimme matkaan. Pääsimme hienosta purjeilla viereiselle Hvarin saarelle, jonka samannimistä kaupunkia meille oli suositeltu. Vene tuntui vakaalta, meri upealta ja näimme kuin näimmekin jo muutaman delfiinin heti alkumatkasta.

Hvarin saarella kiinnitimme veneen poijukiinnityksellä kaupunginlahden vasemmanpuoleiselle rannalle. Paikka oli upea, sillä veneestä pääsi uimaan turkoosin väriseen mereen, ja kumiveneen kanssa liikuimme rantaan, aivan kaupungin keskustaan.

Seuraavana päivänä purjehdimme mantereelle, Makarskan kaupungin rantaan. Paikka oli meluisa, vaikka kaupunki miellyttikin meitä. Aurinko paistoi, ja tuulta oli 8–10 metriä sekunnissa, joten päätimme lähteä sinne minne parhaiten tuulella pääsi. Kävimme Splitissä sekä Trogirissa, ACI Marinan satamassa, josta oli lyhyt matka kävellen vanhaan kaupunkiin, jonka ravintoloissa oli miellettävää istua. Myös pienet putiikit kutsuivat ostoksille. Lopulta vietimme Trogirissa kaksi päivää. Satamamaksu oli kallis, mutta palvelu oli hyvä.

Viikon viimeisen päivän ja yön vietimme Tindran kotisatamassa, Milnassa, josta lähdimme aamulautalla Splitiin. Lautta oli vajaan tunnin päästä Splitissä, josta otimme taksin lentokentälle.

Matka oli kokonaisuudessaan unohtumaton. Ensi vuonna uudelleen?"